• 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Stelovanje ventila, posljedice Stelovanje ventila, posljedice Rate Topic: -----

#1 User is offline   Goran.P. 

  • Group: Forum Member
  • Posts: 39
  • Joined: 18-January 12
  • Member No. 10230
  • Gender:Male
  • Grad:Banjaluka
  • Vozilo:Jazz

Posted 01 February 2012 - 1922

Sta se desava ako se propusti stelovanje ventila u vremenu navedene servisne kilometraze(60 000km)? Da li se pocinju osjecati neki simptomi na autu(npr.pale se lampice)...trza u voznji (u manjoj brzini)..ili mozda nastupa neka havarija? Auto mi za sada ide ok i ne osjecam nikakve lose znake. Medjutim, u zadnjih 80 000 km tj. dok je bio kod ranijeg vlasnika nije obavljeno nikakvo stelanje ventila. Treba li to da me zabrine? U pitanju je Jazz.

#2 User is offline   Sinkeek3 

  • Group: Forum Member
  • Posts: 328
  • Joined: 26-October 11
  • Member No. 10132
  • Gender:Male
  • Interests:ostati normalan
  • Grad:Pula
  • Vozilo:Civic ek3

Posted 01 February 2012 - 1928

Po meni ako nema nikakvih promjena u radu motora ja nebi ni stelovo,ja ih nisam stelovo na civicu uopce a neznam ni kada je prijasnji vlasnik jer nije zabiljezano u servisnoj nista o tome a motor radi tako mirno da ga necujes u leru,sada ti najbolje znas kako ti radi motor i dali je potrebno :scratch_one-s_head: mozda se javi netko sa boljim iskustvom...

#3 User is offline   Goran.P. 

  • Group: Forum Member
  • Posts: 39
  • Joined: 18-January 12
  • Member No. 10230
  • Gender:Male
  • Grad:Banjaluka
  • Vozilo:Jazz

Posted 02 February 2012 - 0919

Znaci, ni ti ih ne stelas :scratch_one-s_head:. Nadam se da ce i drugi iznijeti svoja iskustva..

#4 User is offline   TEO. 

  • Group: Forum Member
  • Posts: 4,003
  • Joined: 18-September 10
  • Member No. 9427
  • Gender:Male
  • Grad:Zagreb
  • Vozilo:Accord Type S

Posted 02 February 2012 - 0931

na mom accordu- poprilično nemiran rad motora, nakon štelanja ventila radi savršeno!

#5 User is offline   djtopa 

  • Hondaš,bubnjar i didžej!
  • Group: Forum Member
  • Posts: 3,604
  • Joined: 23-April 06
  • Member No. 1009
  • Gender:Male
  • Grad:Požega
  • Vozilo:Integra Type R,ex:Type R EP3,VTi BB6,eco EK3

Posted 02 February 2012 - 1036

Svakih 40 000 se štelaju koliko ja znam i tako i radim.Čuje se zvuk kad su raštelani i svaki mehaničar normalan bi to trebao čuti....

#6 User is offline   Goran.P. 

  • Group: Forum Member
  • Posts: 39
  • Joined: 18-January 12
  • Member No. 10230
  • Gender:Male
  • Grad:Banjaluka
  • Vozilo:Jazz

Posted 02 February 2012 - 1049

Znaci, nemiran rad motora. Cudno! Kod mog se motor skoro i ne cuje (kad je u leru), a zadnjih bar 80 000 km nisu stelovani ventili. Mozda je kljuc u laganoj voznji :scratch_one-s_head: .

#7 User is offline   TEO. 

  • Group: Forum Member
  • Posts: 4,003
  • Joined: 18-September 10
  • Member No. 9427
  • Gender:Male
  • Grad:Zagreb
  • Vozilo:Accord Type S

Posted 02 February 2012 - 1057

View PostGoran.P., on 02 February 2012 - 1049, said:

Znaci, nemiran rad motora. Cudno! Kod mog se motor skoro i ne cuje (kad je u leru), a zadnjih bar 80 000 km nisu stelovani ventili. Mozda je kljuc u laganoj voznji :scratch_one-s_head: .

nemora biti nužno nemiran rad motora!
Kao što kaže djtopa - čuje se specifičan zvuk.
Kod mene je bilo poprilično raštelano što se vidjelo kad su se štelali, očigledno vlasnik prije nije nikada štelao ventile.
Poštelao sam ventile, zamjenio svijećice i sve je bilo kako treba.

U pravi je djtopa - praksa štelanja ventila je na svakih 40 000km.

#8 User is offline   Sinkeek3 

  • Group: Forum Member
  • Posts: 328
  • Joined: 26-October 11
  • Member No. 10132
  • Gender:Male
  • Interests:ostati normalan
  • Grad:Pula
  • Vozilo:Civic ek3

Posted 02 February 2012 - 1104

View PostGoran.P., on 02 February 2012 - 1049, said:

Znaci, nemiran rad motora. Cudno! Kod mog se motor skoro i ne cuje (kad je u leru), a zadnjih bar 80 000 km nisu stelovani ventili. Mozda je kljuc u laganoj voznji :scratch_one-s_head: .


a cuj ja sigurno nemogu reci da lagano vozim,a da su mi rastelani ventili to bi sigurno znao ako necujes motor u leru neznam sta ima za stelovat,rastelovani ventili imaju specifican zvuk podsijeca na sivacu masinu...

#9 User is offline   matija0610 

  • Group: Forum Member
  • Posts: 294
  • Joined: 28-April 08
  • Member No. 5527
  • Gender:Male
  • Grad:Slavonski Brod
  • Vozilo:ex: EJ9 D15Z6, BB9; BA4 in progress ! i jedno njemačko govno

Posted 02 February 2012 - 1146

raštelani ventili se ne čuju uvijek!
ak se zazor poveča počinju klepetat i podsječaju na "šivaču mašinu", a ukoliko se zazor kojim slučajem smanji zvuka nema nikakvog, a to je najopasnija moguča kombinacija !
ima jedna stara poslovica kod majstora: bolje da se čuju nego da se ne čuju ! :P/>

moj savjet: svakako provjeriti ventile, pogotovo kod večih opterečenja (grijanja) i vožnje na plin !

svoje sam išao preštelat nakon 30000 km vožnje na plin i bili su u savršenim tolerancijama..to je slučajnost, možda kod tebe/vas nisu,tko zna, zato bolje provjeriti/poštelati i miran si (investicija je stvarno minimalna)

This post has been edited by amarro0610: 02 February 2012 - 1149


#10 User is offline   kucastara 

  • Icon
  • Group: HFC Member
  • Posts: 53
  • Joined: 17-September 11
  • Member No. 10056
  • Gender:Male
  • Grad:Poreč 52440
  • Vozilo:Prelude

Posted 02 February 2012 - 1218

Dobro bi bilo pregledati zazore. Točno je da se ako se zazor poveća čuje lagano kvrckanje u motoru. Ali to je manj stetno nego da se zazor smanji pa se ne čuje ništa, a ventili to itekako osjećaju. U tom slučaju ne zatvaraju se dovoljno pa ne sjedaju do kraja u sjedštu te se ne hlade dovoljno. Većinu u intervalima neće ni trebati doštelavati jer se i neće poremetiti ali je bolje provjeravati pa da se na vrijeme dotjera potrebne zazore.

#11 User is offline   Goran.P. 

  • Group: Forum Member
  • Posts: 39
  • Joined: 18-January 12
  • Member No. 10230
  • Gender:Male
  • Grad:Banjaluka
  • Vozilo:Jazz

Posted 02 February 2012 - 1432

Hm! Ako su simptomi povecanja zazora - "klepetanje u radu motora", koji su simptomi smanjenih zazora(za koje kazete da su stetniji)?

#12 User is offline   jazz 

  • Group: Forum Member
  • Posts: 152
  • Joined: 03-April 07
  • Member No. 2452
  • Vozilo:Jazz

Posted 02 February 2012 - 1503

View PostGoran.P., on 02 February 2012 - 1432, said:

Hm! Ako su simptomi povecanja zazora - "klepetanje u radu motora", koji su simptomi smanjenih zazora(za koje kazete da su stetniji)?


Mikro oštećenja ventila koja naravno kasnije porastu, nakon toga ventili ne "sjedaju dobro" znači motor ne diše kako treba- gubi snagu, gorivo itd. U svakom slučaju bez razmišljanja poštelaj ventile da budeš miran . To je posao od cca 2,5 sata od početk rastavljanja do sastavljanja.

#13 User is offline   Mirx 

  • Group: Forum Member
  • Posts: 99
  • Joined: 24-June 08
  • Member No. 5831
  • Gender:Male
  • Grad:Pula
  • Vozilo:Accord 2.0 VIII gen.

Posted 02 February 2012 - 1541

Dal netko zna, da li se i na R20A3 (Accord 8 gen. 2.0) šteluju ventili i u kojem intervalu?

#14 User is offline   kucastara 

  • Icon
  • Group: HFC Member
  • Posts: 53
  • Joined: 17-September 11
  • Member No. 10056
  • Gender:Male
  • Grad:Poreč 52440
  • Vozilo:Prelude

Posted 02 February 2012 - 1720

Mislim da ti imas hidropodizače koji se sami stelaju. Jedino ako dode do prevelike istrosenosti ventila onda se ventil mjenja jer naravno izgori. Anybody?

#15 User is offline   Lenny 

  • Group: Forum Member
  • Posts: 31
  • Joined: 01-February 09
  • Member No. 7143
  • Gender:Male
  • Grad:Zagreb
  • Vozilo:Civic VTi

Posted 02 February 2012 - 2327

View PostMirx, on 02 February 2012 - 1541, said:

Dal netko zna, da li se i na R20A3 (Accord 8 gen. 2.0) šteluju ventili i u kojem intervalu?





• R20A3
Intake: 0.18-0.22 mm (0.007-0.009 in.), Exhaust: 0.23-0.27 mm (0.009-0.011 in.)

#16 User is offline   MRKONJA 

  • Group: Forum Member
  • Posts: 12
  • Joined: 24-January 12
  • Member No. 10237
  • Grad:zagreb
  • Vozilo:Accord 2.0i

Posted 02 February 2012 - 2331

Na kojim sve hmotorima osim vteca je potrebno štelanje?

#17 User is offline   Lenny 

  • Group: Forum Member
  • Posts: 31
  • Joined: 01-February 09
  • Member No. 7143
  • Gender:Male
  • Grad:Zagreb
  • Vozilo:Civic VTi

Posted 05 February 2012 - 2151

View PostMRKONJA, on 02 February 2012 - 2331, said:

Na kojim sve hmotorima osim vteca je potrebno štelanje?




Na svima osim na onima koji imaju hidropodizače

#18 User is offline   Goran.P. 

  • Group: Forum Member
  • Posts: 39
  • Joined: 18-January 12
  • Member No. 10230
  • Gender:Male
  • Grad:Banjaluka
  • Vozilo:Jazz

Posted 20 April 2012 - 1915

Da napisem svoje iskustvo..
prije 2 dana sam isao na stelovanje ventila. Za to nije postojao ni jedan realan razlog(u smislu ponasanja auta), sem predjenih vise od 60 000km bez stelovanja. Sad mogu da kazem da je to potpuno relativna kilometraza spominjana cesto i na ovom forumu, a u mom slucaju mozda i nepotrebna rabota. Majstor mi rece da je EGR u odlicnom stanju, a i ventili...mogao sam voziti jos bez ikakvih problema i stelovanja. Medjutim, kad je vec otvorio...odlucio je i da ih dovede u propisano stanje.
Auto je prije radio kao sat...potrosnja je se na otvorenom kretala obicno oko 4.3-4.7l, a znala je da padne i nize od toga(jedne prilike cak 3.8l-to sam postigao prebacivanjem u 5.brzinu, te krajnje osjetljivom voznjom). Dakle, u toku voznje potrosnja je bila i te kako promjenjiva. Auto se nije skoro ni cuo da radi, a da stvar bude cudna, auto se nije ni zagrijavao..tj. poslije 50km bi bio potpuno mlak-vise hladan nego vruc.
Situacija je sada ovakva: Potrosnju na otvorenom nisam nikako uspio spustiti ispod 4.6l, iako sam se svojski trudio i lagano vozio. Prebacivanje u 5. brzinu nije pomoglo, stavise.. Vise nema promjenjivosti u potrosnji(na otvorenom putu 4.6-4.8l). Isto tako, cini mi se da i u momentima kada sam bio u saobracajnoj guzvi..potrosnja nije znatno skakala(sto se desavalo prije stelovanja). Nakon skidanja noge sa gasa, cini mi se da auto sada brze usporava nego ranije. Kad sam dosao kuci..motor je sada bio znatno topliji..skoro pa da kazem vruc. Cini mi se da je sada auto osjetljiviji na gas, a i dalje se skoro ne cuje kad radi(kao i prije).
Volio bih da cujem vase komentare vezane za potrosnju i zagrijavanje nakon stelovanja.

This post has been edited by Goran.P.: 20 April 2012 - 1956


#19 User is offline   Hrva 

  • Group: Forum Member
  • Posts: 55
  • Joined: 15-January 09
  • Member No. 7049
  • Gender:Male
  • Vozilo:Civic 1.6 sedan '90.g.

Posted 20 April 2012 - 2233

Kako si to mjerio jel auto zagrijan, po cageru, rukom na glavu motora ili šlauf, termometrom u posudi...? Jel ta potrošnja mjerena u decilitre očitana sa board kompa ili sa točenja na pun tank? Mislim, takve razlike od ispod pola litre su zanemarive, promjeni gume na autu, skini neke šrot i stavi neke bolje pa će bit takve minorne razlike. Da samo recimo dvije gume popuste 0.4 bara utjecat će u nekoj maloj mjeri na potrošnju a takvu razliku u tlaku 99% ljudi neće osjetit u ponašanju auta. I godišnje doba, naravno utječe na potrošnju i to u puno većoj mjeri, po litru do dvije. Ovo šta kažeš da jače usporava kad kočiš motorom moglo bi bit moguće jedino da su ventili prije štelanja bili toliko raštelani da nisu zatvarali pa da je gubio kompresiju kroz njih ali to bi puno jače osjetio na davanju gasa nego na puštanju.

#20 User is offline   Goran.P. 

  • Group: Forum Member
  • Posts: 39
  • Joined: 18-January 12
  • Member No. 10230
  • Gender:Male
  • Grad:Banjaluka
  • Vozilo:Jazz

Posted 21 April 2012 - 0643

View PostHrva, on 20 April 2012 - 2233, said:

Kako si to mjerio jel auto zagrijan, po cageru, rukom na glavu motora ili šlauf, termometrom u posudi...? Jel ta potrošnja mjerena u decilitre očitana sa board kompa ili sa točenja na pun tank? Mislim, takve razlike od ispod pola litre su zanemarive, promjeni gume na autu, skini neke šrot i stavi neke bolje pa će bit takve minorne razlike. Da samo recimo dvije gume popuste 0.4 bara utjecat će u nekoj maloj mjeri na potrošnju a takvu razliku u tlaku 99% ljudi neće osjetit u ponašanju auta. I godišnje doba, naravno utječe na potrošnju i to u puno većoj mjeri, po litru do dvije. Ovo šta kažeš da jače usporava kad kočiš motorom moglo bi bit moguće jedino da su ventili prije štelanja bili toliko raštelani da nisu zatvarali pa da je gubio kompresiju kroz njih ali to bi puno jače osjetio na davanju gasa nego na puštanju.

Ranije su bile zimske 14ke, sad su ljetne, 15ke. Zimske su u boljem stanju. Potrosnju sam pratio na board kompjuteru na autu, a zagrijavanje obicnim zapazanjem..podizanjem haube i stavljanjem ruke na motor-tu je bas primjetna razlika.

Share this topic:


  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


Skin by Skinbox
Quality & cheap IPB skins, premade vBulletin styles, cheap Web templates and more! - Skinbox